Nu inclusief 3 jaar garantie en ruimschoots op voorraad 65 stuks !
Klik hier voor de voorwaarden
Wij leveren de Flow 5d zonder of met een bedieningspaneel naar keuze. Zonder bedieningspaneel zal de kachel niet werken!
De AUTOTERM Flow 5d is ontwikkeld voor het opwarmen van het motorblok en het interieur van een auto/vrachtwagen. Als de kachel aangezet wordt zal deze de koelvloeistof van het motorblok verwarmen tot de ingestelde temperatuur meestal een graad of 90 is. Door middel van het meegeleverde PU-27 bedieningspaneel kan de temperatuur ingesteld worden waarbij de ventilator in de cabine aan zal slaan, meestal ± 45°. Groot voordeel hiervan is dat je cabine en je motor warm zijn en je ruiten ontdooid zijn als je weg wil rijden. Hiermee krijg je ook een lager brandstofverbruik en minder slijtage aan de motor. Het PU-27 bedieningspaneel heeft ook een timerfunctie hiermee is de tijd in te stellen wanneer deze aangaat, tevens kan je instellen hoe lang de kachel brand met een maximum van 2uur.
Een veel mee verkochte optie is de Q-start modem. Deze werkt met een prepaid sim-kaart. Hiermee is de kachel op afstand aan en uit te zetten en kan je de status opvragen. Tevens word bij een storing van de kachel een sms verstuurd naar je telefoon met de foutcode.
Helaas word het met het jaar moeilijker om de ventilator in de cabine aan te sturen met de kachel. Dit i.v.m. can-bus systemen in moderne auto’s. We hebben hier echter wel een oplossing voor, graag even bellen met ons.
Let op: nooit water gebruiken, en alleen koelvloeistof geschikt voor aluminium motorblokken gebruiken vanwege corrosie gevaar(G11 of G12 koelvloeistof). De kachel heeft een eigen circulatiepomp.
Maar is ook uitermate geschikt voor een cv installatie aan boord of warm water te maken op locatie voor bijvoorbeeld glazenwassers.
Om de Flow 5d als cv installatie te gebruiken zijn een aantal modificaties nodig aan de kachel. Deze hebben we zelf ontwikkeld . Voor verdere info graag even bellen. 0858771440 / 0634821309
Aangezien we redelijk veel foutieve installaties voorbij zien komen van klanten die zelf de installatie doen, hieronder een aantal richtlijnen voor een goed werkende kachel.
- Het te verwarmen systeem moet een inhoud van 10-12 liter hebben. Vooral minder geeft problemen met oververhitting tot gevolg.
- Het systeem moet minimaal de helft van het vermogen weg kunnen blazen. Dus goed kijken naar de te gebruiken radiators/convectors.
- Geen lucht in het systeem. Plaatsing van de pomp is hierin zeer belangrijk.
- Geen druk op het systeem zetten. De kachel is gemaakt voor een motorblok te verwarmen. Bij een koude motor staat er geen druk op het systeem en als de motor warm is maximaal 1,5 bar. Word er al voordruk op het systeem gezet d.m.v. een expansievat uit een huis c.v. heb je al kans dat de kachel gaat lekken aangezien deze max 2,5 bar piekdruk mag hebben. Daarnaast zal de circulatiepomp geen goede opbrengst geven (hoe hoger de druk hoe lager de opbrengst).VBD Services monteert altijd een expansie tank met een maximale druk van 1,5 bar.
-
Foutieve aansluiting van de brandstofpomp: Te ver van de tank, niet de meegeleverde witte nylon slang gebruikt. Te grote opvoerhoogte of zelfs de pomp van de vorige kachel van een ander merk gebruikt.
Gebruik de juiste diameters voor de leidingen.
Al met al geen kachel om zonder technisch inzicht of ervaring zelf in te bouwen. VBD Services is altijd bereid mee te denken over het te bouwen systeem, de installatie te verzorgen of het door u gebouwde systeem in bedrijf te stellen
De kachel of
onderdelen ophalen of bekijken in ons magazijn te Uitwellingerga is geen probleem wel
graag even telefonisch contact opnemen voor een afspraak. 085-8771440
- Voorraad: 39
- Model: VBD AT 0046/0047
- Gewicht: 8.50kg
- SKU: G